Linkedin is een prachtig platform om je zakelijk netwerk uit te breiden en je bedrijf onder de aandacht te brengen.
Als je nog niet bekend bent met Linkedin, hebben wij de Linkedin starters training, waarmee je direct aan de slag kunt. Deze training omvat alle basics van jouw profiel tot het aanmaken van een bedrijfspagina en zit boordevol extra info om professioneel voor de dag te komen op dit zakelijke netwerk platform. Ben je al wel aanwezig op Linkedin maar wil je meer expertise over hoe je het netwerk nog slimmer kunt inzetten, dan hebben we ook maatwerk trainingen die er voor zorgen dat je een echte Linkedin professional wordt! Bijvoorbeeld:
Profiel optimalisatie
Bedrijfspagina optimalisatie
Succesmeting van jouw posts en pagina's
Reageren en liken vanuit je bedrijfspagina
Vraag ons gerust naar de uitgebreide mogelijkheden en bekijk alvast onderstaande video voor een indruk van de basic training. #plukspotpartner #bizzspot
Stap 2. wordt nu een echte PRO
Wil jij ook je merk én persoonlijk profiel op LinkedIn laten groeien? Met meer dan 800 miljoen leden wereldwijd, waarvan al ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers, is LinkedIn een van de grootste sociale netwerksites voor bedrijven, organisaties en professionals. Voor leadgeneratie is het vele malen effectiever dan bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Jouw doel bij LinkedIn zou moeten zijn om klanten naar je merk te trekken en daarmee tegelijkertijd je professionele reputatie te verbeteren. Als actieve deelnemer kun je ten volle profiteren van dit interessante platform. Welke stappen zijn nou echt belangrijk om jouw persoonlijke merk op LinkedIn te laten groeien?
1. Zorg voor een boeiend profiel Voordat je wat anders doet, moet je ervoor zorgen dat juist jouw profiel opvalt en er professioneel uitziet. Je zult er versteld van staan hoeveel mensen deze stap overslaan en zich dan nog afvragen waarom hun zichtbaarheid niet groeit ook. Juist die eerste indrukken tellen! Dat gezegd hebbende, begin met een duidelijke ‘powerportrait’ als profielfoto, vergeet je omslagfoto niet en schrijf vervolgens je bio. Een goede en duidelijke biografie die beschrijft wat je op jouw huidige werkplek doet, geeft uw bezoekers een beeld van waar jouw merk over gaat. Je biografie moet als een soort vishaak werken om de lezer ervan te overtuigen dat jij die service kunt bieden waarnaar ze op zoek zijn én om hen aan te moedigen meer te willen weten.
2. Jouw persoonlijke pagina optimaliseren Als mensen niet weten dat je bestaat, zullen ze minder snel contact met je opnemen op LinkedIn. Door je pagina te optimaliseren vergroot je de kans om gevonden te worden. LinkedIn is best een beetje vergelijkbaar met een zoekmachine. Handel daar dan ook naar! Je wilt tenslotte ook bovenaan in de zoekresultaten staan. Hier zijn een paar tips voor het optimaliseren van je profiel om de kans op weergave bovenaan op de eerste pagina te vergroten:
Voltooi je profiel, maar dan ook echt volledig!
Voeg een boeiende koptekst / slogan toe
Voeg echt relevante trefwoorden toe
Voltooi het gedeelte 'over'
Voeg je locatie toe
Wees specifiek over de producten en diensten die je levert
3. Een actieve deelnemer worden Een ‘slapend’ LinkedIn-account zal je niet ten goede komen. Alleen maar je profiel op LinkedIn plaatsen en er maar het beste van hopen is niet genoeg. Als je je merk wilt laten groeien, moet je er wat aan en voor doen. Meerwaarde bieden is een van de meest effectieve groeistrategieën om te gebruiken. Je kunt dit doen door informatieve en boeiende inhoud voor jouw publiek te bieden. Schrijf bijvoorbeeld over trending onderwerpen in jouw branche. Boeiende inhoud geeft uw publiek meer inzicht in wie u bent en dat is belangrijk.
4. Kom in contact met de juiste doelgroep De sleutel tot netwerken op LinkedIn is om met actieve profielen in contact te komen. Actieve bedrijven en individuen binnen jouw scope. De site ondersteund ook online evenementen, wat betekent dat je veel van jouw netwerkactiviteiten vanuit eigen huis kunt doen. LinkedIn-groepen zijn ook een zeer effectief netwerkinstrument. In deze groepen kunt je contact opnemen met professionals in jouw branche die ook jouw merk naar een hoger niveau kunnen tillen
Wij bij PlukSpot raden je aan om minimaal een uur per dag op het LinkedIn platform door te brengen. Ontwikkel een eigen strategie, bepaal op welke gebieden je wil concentreren en blijf consistent. Door deze stappen allemaal consequent uit te voeren, zul je merken dat het niet lang duurt voordat je een exponentiële groei in jouw netwerk én merkbekendheid op LinkedIn begint te ervaren.
Hulp nodig of volledig uitbesteden? Van ontwerp, fotografie tot content creatie we kunnen het allemaal voor je verzorgen.